Matika
Matematiku se učíme ze 2 knížek, 2 pracovních sešitů a spousty stránek na internetu.
Knížku ze školy jsme měli probranou v listopadu 1. díl a v březnu 2. díl. Je to nakladatelství Fortuna, Matematika pro 4. ročník ZŠ. Je tématicky dobře zpracovaná a zajímavá pro kluky. U děvčat nevím, nemohu hodnotit. Taky knížka "Tohle není matika" je skvělá věc na geometrii. Dítě si ani neuvědomí, že nějakou geometrii dělá :) Ale přirozeně trénujeme i úsečky, přímky, trohúhelníky atd. A rozlišujeme na kostkách kvádr, krychli, hranol....
Jako další jsme si koupili Matematiku prof. Hejného od nakl. Fraus, knihu i pracovní sešity. Učíme se vše souběžně, školní matematiku i Hejného. Podle toho, co bereme, vybírám příklady z obou knih, resp. řídím se tou školní, protože, co si budeme povídat, svoboda ve smyslu RVP tu nebude v učení nikdy, takže musíme splnit "výstupy", ačkoliv už osnovy neplatí. Jenže je taky možné, že než tohle dopíšu, všechno bude jinak :D. Takže když jsme brali malou násobilku, hned jsem synkovi předložila indické násobení z Hejného a "normální" násobení, které jsem mu vysvětlila. Protože když už upevnil násobilku v hlavě, proč ji nerozvinout, na co čekat? Tak jsme od malé přešli rovnou k násobení 32x15 nebo 158424x596412 třeba. Oběma způsoby. Nechávám, aby si sám vybral, kterým chce počítat. Indické děláme na čtverečkovém papíře, klasické odpočítával jednotky, desítky atd., aby psal správně "šikmo" pod sebe :) A tím jsme současně probrali právě zmíněné jednotky, desítky, stovky, tisíce....a pohovořili o nekonečnu. A dostali jsme se k vesmíru, s tím nekonečnem, takže jsme sedli hned k netu a zkoumali, jak je to s tím vesmírem. Do tabletu jsme si stáhli výbornou apku o planetách a zkoumali oběžné dráhy, no prostě všechno souvisí se vším a setkáváme se s tím dnes a denně.