Sedmý rok
Tak během loňského "roku svobody", jak jsem si pro sebe přechod na novou školu s IV nazvala, mě opět syn posunul dál. V průběhu 6. třídy jsme poctivě vyplňovali pracovní sešity ze všech předmětů, abychom předložili, jak skvěle pracujeme.
A pak přišel můj AHA-moment. Stalo se to ve chvíli, kdy mi syn řekl "Mami, a to musím pořád vyplňovat ty pracáky? To si to nemůžu najít na netu sám?" A mně se otevřely oči. A nové obzory. MY NEPOTŘEBUJEME knihy ani pracovní sešity! My máme přehled všeho, co musíme znát, a to se dá přece najít všude!
Pořídili jsme si tedy jen učebnice matematiky a českého jazyka.
A pak jsem stanovila témata v předmětech (kromě M a Čj) a syn se začal probírat internetem a knihami z knihoven. Hledá, třídí, dokonce si vytváří vlastní stránky, nahrává videa, dělá prezentace. Společně to probíráme, konzultujeme, učíme se. A hele,ono to jde. A mnohem líp se takto propojují předměty... A dá mu to víc, než odsezené hodiny v lavici a poslouchání, co mi řekne učitel/ka.
A já blbá si myslela, že to JÁ posouvám syna vzděláním! A zatím on posouvá mě životem plným překvapení...